Vanaf het balkon! - Reisverslag uit Hradec Králové, Tsjechische Republiek van Manon Hekman - WaarBenJij.nu Vanaf het balkon! - Reisverslag uit Hradec Králové, Tsjechische Republiek van Manon Hekman - WaarBenJij.nu

Vanaf het balkon!

Blijf op de hoogte en volg Manon

29 Januari 2016 | Tsjechische Republiek, Hradec Králové

En toen reden ze weg..
Woensdag vertrok ik samen met pap, mam en Amber richting Tsjechië, in 9 uur en zonder problemen waren we aangekomen in Hradec Kralové en verbleven we in een supermooi hotel. 2 overnachtingen hadden we geboekt en ook al was het gezellig, toch hing er (bij mij in ieder geval) toch een minder gemakkelijk gevoel boven m'n hoofd en had ik constant een steek in mijn buik.

Vanaf het moment dat ik vanochtend wakker werd had ik al een brok in mijn keel.. vandaag gaan ze weg en zit ik hier alleen voor 5 maanden...

Woensdagavond had ik direct al even mijn kamer bekeken en alles was nog een kale boel, ik deel mijn kamer met 2 andere meiden, die ik nog niet ontmoet heb. Met kamer delen bedoel ik letterlijk de slaapkamer (ik zal foto's van het appartement toevoegen, als me dat lukt haha).
De bedden van deze meiden lijken nog onbeslapen en de kamer ziet er op het moment nog net zo uit als woensdagavond, wat die meiden de hele dag doen, is mij ook een vraag.
Verder is er in mijn appartement nog een kamer met 3 bedden, maar ik vermoed dat daar nog niemand verblijft en hoop dat daar nog wat Erasmus-meiden slapen, aan de post-its op de koelkast te zien zijn deze twee meiden Tsjechisch namelijk.
Er is een douche een wc en een keuken, die allemaal mooi schoon zijn, dus dat is in ieder geval fijn.
Het enige nadeel (of voordeel) is dat mijn appartement op de 7de verdieping is, de ZEVENDE VERDIEPING, zeg maar, helemaal boven in het gebouw. Nu durf ik hier niet in mijn eentje in de lift, dus neem ik iedere keer de trap (ooit zal ik nog slank worden, is het mantra wat ik maar in mijn hoofd blijf herhalen.
Nog een nadeel, ik heb hier geen wifi. Ik heb een internetkabel gekocht dus mijn laptop kan ik in ieder geval aansluiten op het netwerk en ik probeer whatsapp te downloaden voor op mijn laptop, maar op het moment ben ik alleen bereikbaar via facebook of de mail (of ik moet nog even mooie wifi-spots ontdekken).

Maar dan nu een groot voordeel; ik zit, op het moment, op het balkon, in de zon, dit reisverslag te schrijven. Wat nou winter. Wat nou skiën in Tsjechië, ik zit gewoon te zonnen!
Maar nog wel bijkomend van een emotioneel afscheid. Het is een heel raar idee dat mijn ouders en Amber nu in de auto zitten, om weer 9 uur lang terug te rijden naar Nederland. Ik probeer mezelf nu ook even bezig te houden (en emotioneel bij te komen) door even wat afleveringen van een serie te kijken en daarna ga ik op ontdekkingstocht uit in de stad!

Wat daar uitkomt, beschrijf ik later wel weer!

  • 29 Januari 2016 - 14:58

    Gert & Dina:

    Ha die Manon, leuk om even je eerste indruk en gevoel te lezen...zeer begrijpelijk allemaal maar het gaat jou zeker lukken... Leuke kamer hoor..!! Mooi uitzicht en ik zeg geniet ervan die paar maandjes zijn zo weer om...

  • 29 Januari 2016 - 15:12

    Bea:

    Hoi Manon,
    Leuk om je verhaal te lezen!
    Na een drukke tijd met van alles regelen voor de reis en je verblijf daar, is het nu natuurlijk wel even heel stil.....
    Maar jou kennende gaat het zeker goed komen.
    Fijn weekend en geniet nog even van de zon op je balkon!
    Groeten van ons.

  • 29 Januari 2016 - 15:24

    Yvonne,Frank En Kiddies:

    Hey meis,

    Die brok in de keel kan ik me voorstellen...
    Maar dat gaat jou kennende helemaal goed komen!
    Studeerse, veel plezier en geniet.
    Tot over 5 maanden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Hradec Králové

Manon

5 maand studeren in het buitenland.. in Tsjechië, in mijn eentje?

Actief sinds 21 Jan. 2016
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 6693

Voorgaande reizen:

27 Januari 2016 - 30 Juni 2016

Studeren in Tsjechië

Landen bezocht: