Een maand later... - Reisverslag uit Hradec Králové, Tsjechische Republiek van Manon Hekman - WaarBenJij.nu Een maand later... - Reisverslag uit Hradec Králové, Tsjechische Republiek van Manon Hekman - WaarBenJij.nu

Een maand later...

Blijf op de hoogte en volg Manon

20 Maart 2016 | Tsjechische Republiek, Hradec Králové

Mijn o-zo goede gedrag en gedachtes om iedere keer een reisverslag te schrijven.. tja daar komt niet zoveel van terecht.
Dit komt waarschijnlijk omdat ik iedere week eigenlijk vrijwel hetzelfde doe (maar vergis je niet, ik ben me allesbehalve aan het vervelen).

Vaak sta ik 's ochtends rond een uur of 9 op, ontbijt rustig en heb rond 10 uur een college, dit college duurt 45 minuten. en vaak ben ik daarna alweer vrij. Dan ga ik terug naar Palachova, de studentendormitory, en kijk ik een film, een serie en 's avonds ga ik vaak met wat mensen naar de kroeg om vervolgens in slaap te vallen en het hele riedeltje te herhalen.

In de weekenden is dit anders, veel mensen gaan op trips in de weekenden, naar het buitenland of naar plaatsen in Tsjechië, hier ben ik tot nu toe nog niet aan toegekomen.
Het eerste weekend na de introductieweek had ik niets gepland. Wat heb ik me toen lopen vervelen zeg.. Dit was dan ook het moment dat ik me heb voorgenomen om niet nog een keer een weekend in te gaan zonder plannen te hebben.

Het weekend daarop ben ik een dagje wezen skiën, met mijn herinneringen naar één (en dan ook enige) wintersportvakantie waarop mijn ski-vaardigheden redelijk waren, ging ik hier nog best zelfverzekerd in. Ik was mezelf hierbij goed aan het voorliegen want ik kon er dus echt he-le-maal niks van. Op mijn mobiel snel de kosten van deze ski-dag omgerekend van Tsjechische kronen naar Euro's; bleek dat het er wel uitkon als ik lekker bij een barretje onder aan de berg in de zon ging zitten genieten. Dit heb ik dan ook heerlijk gedaan, geloof me, het is vermakelijker om anderen te zien vallen, dan om zelf steeds onderuit te gaan.

Het weekend hierna heb ik de hoogste berg van Tsjechië beklommen. Hoe er in heel Tsjechië geen sneeuw lag, zo'n dikke laag lag er boven op deze berg. Tot aan mijn knieën zakte ik hierin weg. Ook leuk was dat ik deze wandeling deed met allemaal mensen die gewend zijn aan de berglucht; dus terwijl ik half-dood lag te gaan op die berg, liep de rest fluitend voor me aan. Eenmaal boven op de berg (Dit was in Polen trouwens, ik kan dus gewoon zeggen dat ik naar Polen ben gelopen) was het supermistig en konden we helaas niks van het uitzicht zien, maar was ik super- maar dan ook supertrots op mezelf.
De tocht naar beneden ging sneller, maar dan op een leuke manier. We hadden allemaal plastic zakken meegenomen en gebruikten deze als een slee. Dit was sneller, vermakelijker en minder vermoeiend. Helaas waren wel mijn kleren helemaal doorweekt en heb ik deze leuke trip met een flinke verkoudheid moeten betalen.

En toen waren we alweer bij deze week aangekomen.. Deze week was mijn drukste schoolweek tot nu toe; waarmee ik bedoel dat ik iedere dag naar school moest. Alle schooluren bij elkaar opgeteld heb ik hier alsnog niet meer dan zo'n 15 uur besteed en qua huiswerk hoef ik al helemaal niks te doen. Er valt dus niks te klagen.
Ook heb ik deze week een abonnement afgesloten bij de sportschool, die is 20 meter lopen van mijn kamer af. Ik ben alleen deze week al 4 keer naar de sportschool gegaan en ben alleen hierdoor al trots op mezelf haha. Nu hopen dat ik dit kan doorzetten.

Dit abonnement heb ik niet alleen afgesloten om mijn levensstijl hier wat gezonder te maken, maar ook omdat ik reisjes aan het plannen ben, voor wanneer mijn semester hier eindigt begin mei. Ik zit hier namelijk nog tot eind juni. En een aantal van die reizen vereisen een bikini; dus we gaan aan de slag! (Ik heb toch genoeg tijd haha).

Trouwens; ik heb op mijn kamer een soort foto- en kaartjesmuur gemaakt, waar ik alles opplak wat ik ontvang. Ik zou het dus heel erg leuk vinden om een kaartje te ontvangen! Deze kan je sturen naar:
Manon Hekman
Palachova Koleje 1129
500 12 Hradec Kralove
Czech Republic
Ik zal proberen om een kaartje terug te sturen haha :)

xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Hradec Králové

Manon

5 maand studeren in het buitenland.. in Tsjechië, in mijn eentje?

Actief sinds 21 Jan. 2016
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 6690

Voorgaande reizen:

27 Januari 2016 - 30 Juni 2016

Studeren in Tsjechië

Landen bezocht: